onsdag den 13. april 2011

Blæsevejrstur

Da jeg denne tirsdag morgen så vejrudsigten aflyste jeg dagens rotur. Men da Thomas sendte en SMS og spurgte om jeg skulle ud og ro, tog jeg alligevel af sted.

Jeg fandt hurtigt ud af hvorfor jeg havde valgt at droppe turen, for det virkede som om de lovede 14-15 sekundmeter vind var lige i næsen på os da vi kom ud af kanalen. Vi kom dog forholdsvis hurtigt lidt i læ af land, og da vi mellem De hvide Svaner og Karrebæk drejede 90 til bagbord, fik vi vinden lige i ryggen. Det hjalp på farten, og snart lå vi og legede med bølgerne. Det gav flere fine surfture.
 Medvinden fulgte os rundt om Gavnø og mod Karlsgab - der var dog ingen bølger, så ikke mere surf.
 Da vi var kommet igennem "gabet" fik vi en belønning. Hele 3 havørne blev jagtet rundt i luften over os af en flok arrige måger. Skulle der laves adgangsbegrænsning for at beskytte havørnene, var det mågerne Nature 2000 skulle forbyde adgang. Det lykkedes at få et nogenlunde foto af den ene ørn med mit vandtætte Olympus da den accelererede værk fra de irriterende måger.
Nær Gavnø fandt vi læ inde ved sivene og tog en lille pause inden vi roede det sidste stykke tilbage til klubben gennem Gammelåen.
Rolængde 17 km

Ingen kommentarer: