torsdag den 18. august 2011

Øm, øm, og atter øm!

Kolbe havde arrangeret tekniktræning ved stranden på Enø i går aftes. Vi var 8 friske roere der kørte derned og trænede entringer og rul.

Jeg har ingen problemer med at komme tilbage i kajakken efter en "wet exit", for det har jeg trænet makkerredning og paddlefloatredning mange gange i svømmehal, bølger og koldt vand. Men jeg har besluttet mig for at jeg vil lære at rulle, så jeg kløede på med at hive mig op i kajakspidser, instruktører og og trænede forskellige faser af rul med paddlefloat. Det er utrolig så svært jeg har ved at koordinere pagajens placering, bevægelse, hoftekip og hovedet, når kajakken skal bringes i en position hvor jeg ikke hænger med hovedet nedad. Jeg må nok erkende at der er en vis grad af fumler/tumler over mig. Stor tak til tålmodige instruktører som Kolbe, Rikke og Sverri.

Det lykkedes til sidst at komme nogenlunde sikkert om med paddlefloaten monteret på pagajen, så jeg håber stadig på at det kan lykkes mig at få automatiseret bevægelserne så meget at jeg en dag kan rulle uden andre hjælpemidler end pagajen.

Det bliver dog ikke i dag at der skal trænes, for her til morgen protesterer min krop mod yderligere mishandling ved at være øm - stort set over det hele. Forleden blev den mishandlet med kanoroning og i går med intensiv rulletræning, så dagen skal nydes med lidt oprydning i garagen og en stille rotur i eftermiddag/aften. Det er stadig lidt herlig at være pensionist :-)
Billedet er snuppet fra NKC billedgalleri hvor Andreas har lagt lidt billeder inde.

Ingen kommentarer: