torsdag den 22. maj 2008

På fisketur

Jeg stod tod op klokken 3 og tog efter morgenhavregrøden af sted i den allerede pakkede bil med fiskekajakken - Blackwater 13.5 - på taget. Kl. 4 mødtes jeg med Michael ved Klintholm. Månen skinnede flot, men det var meget koldt.
Kajakkerne kom dog snart i vandet - det var stadig koldt, men det gav varmen at ro lidt.
Alle bekymringer om kolde fingre forsvandt dog hurtigt da solen efter et stykke tid stod op og vi begyndte at fange hornfisk. Michael fangede den første med sin flue - og jeg snuppede så efterfølgende 6 på spinnegrej. Michael fluefisker i fin stil fra sin fiskekajak.
Dagen udviklede sig til en fantastisk flot dag. Solen skinnede og der var næsten ingen vind, så når jeg ikke roede og trak pirken efter båden, kunne jeg ligge og drive stille langs kysten, mens jeg fiskede. En glad lystfisker
Vi var flere gange i land og strække ben og lave kaffe på stormkøkkenet. Jeg købte tidligere på året en gasbrænder til det, og det er utroligt så hurtigt man kan varme vand til et par kopper kaffe. Vi fandt dog ud af at kanelsnegle meget hurtigt brænder sorte på panden - vi må finde et system der kan varme snegle og brød uden at brænde dem. Men hvad gør det - med denne udsigt.
Turlængde: beskedne 14 km
Oplevelser og indtryk: rigtig mange - se flere billeder

Ingen kommentarer: