søndag den 19. oktober 2008

Isfjord - kajakbyggeri

Nu er jeg efter mange overvejelser gået i gang med forberedelsene til at bygge en kajak.

Jeg har det sidste års tid været glad og tryg ved min Touryak, der opfyldte mine krav om en stabil og rummelig kajak, som jeg let kan komme ned i og op af. Men nu er det tid at komme videre. Jeg har set mig om efter en kajak med et cockpithul til en voksen mand med lange ben.. Dem er der ikke mange af, så tanken om at bygge en selv voksede over sommeren inde i mig.

Valget faldt på en Isfjord fra Björn Thomasson Design. Tegninger er købt, og jeg er nu i gang med at rigge en byggejig til. Jeg vil ikke lave en dagbog over byggeriet - kig i stedet for på Anders Jonssons fine gennemgang af et stripbyggeri.

Planen er at kajakken skal være klar til næste forår.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej Poul
Det ville jo ellers være herligt om du skrev en byggedagbog suppleret med billeder, for det at henvise til Anders Jonssons blog,vil jo nok få nogen til ikke at komme i gang med at bygge kajak, da Anders´s kajakker er så perfekte, at ikke ret mange kan komme i nærheden af hans kvalitetsniveau.
Det kunne da ellers være herligt, at følge dine problemer, fadæser, dygtighed og nye ideer.
Pas nu på. For det at bygge stripkajak er svært vanedannende.
Venlig hilsen med held og lykke.
Erik Frantzen