tirsdag den 18. august 2009

Gavnø rundt i møgvejr

Sammen med min ven Bo roede jeg en tur rundt om Gavnø mandag aften. Bo roede i min Touryak og jeg roede i en lånt - tak Tomas - Inukshuk. Det var for øvrigt en god kajak at ro i - nem at komme i og ud af, lidt levende at styre uden ror - stabil på sporet med ro. Kajaken har mindre 1. stabilitet end min egen, men det virker som om 2. stabiliteten er i top. Jeg oplevede ingen ubehageligheder i kajakken, selv om bølgerne (30-50 cm høje) kom skråt bagfra. Kom de lige bagfra, surfede Inukshuken fint af sted.

Vejret var skidt. Det startede hurtigt med at småregne, og vi oplevede skybrud og kraftig modvind undervejs, men vi oplevede også en kæmpe flok gæs, tusindvis af højt- og lavtflyvende svaler og alle fjordens andre fugle. Og trods at vi begge var trætte inden turen, var vi enige om at sådan en kajaktur er godt for krop og sjæl. Det lød i hvert fald ikke som om det var sidste gang, jeg kunne lokke Bo med ud i kajak.

Rolængde 18 km

Ingen kommentarer: