mandag den 26. juli 2010

Et par ture Fra Ore Strand ved Vordingborg

Fruen og jeg snuppede et par dage på campingpladsen ved Ore Strand. De blev selvfølgelig benyttet til et par roture.

Det må retfærdigvis nævnes at det ikke er mig broen er åbnet for, men et par lystsejlere gemt bag den store bropille.

Den ene gik til Vordingborg, hvor indsejling i solskin altid er et flot syn.

Der er ikke de store muligheder for at gå i land i byen, men det lykkedes mig at finde et slæbested neden for borgruinen, hvor jeg gennem et tykt ildelygtende lag mudder kunne vade i land.

Da jeg skulle i kajakken igen, ville jeg ikke gøre det via mudderet, så jeg kravlede ned i kajakken fra en lystbådebro. Jeg kunne lige nå at stille mig på kanten af cockpittet inden jeg kun sænke mig ned i båden. Et par sejlede fulgte optrinnet og var vist lidt skuffede over at jeg ikke røg i baljen.

Den anden tur gik langs det inderste stykke af Knudshoved Odde. Undervejs kunne jeg se et gravemaskineskib, der vist nok uddybede sejlrenden ind til Masnæsø. De fleste kyststrækninger er ret stenede, men det kan dog lykkes at komme i land uden at få alt for mange ridser i sin kajak.

Rolængde 31 m

Ingen kommentarer: