lørdag den 26. marts 2011

Snigpremiere

I Næstved Kajak- og Canoklub har vi igennem et par år haft tradition for at ro fællesture om tirsdagen efter arbejdstid. En af de sidste tirsdage i marts havde jeg aftalt at ro årets første tur sammen med min trofaste romakker Johnny.
Det var på et par måde et lidt speciel tur. For det første var det min første tur som næstformand i klubben, og for det andet var det min første tur som 60-årig. Det første giver en hulens masse arbejde, men pga. det andet får jeg snart tid til det. Jeg har nemlig valgt at gå på pension til sommer. Livet er ganske enkelt for kort til alt det arbejde, og nu har jeg arbejdet og studeret i 45 år.- det må være nok. Derfor vil jeg også nyde hver en krone jeg får udbetalt i efterløn. Det bliver nok ikke til golf, men en del timer i kajakken bliver det helt sikkert til.
Vi blev mødt af en frisk modvind, da vi kom ud af kanalen. Det gik dog forholdsvis raskt fremad, og snart var vi i læ af den lille ø Lindholm. Øen blev rundet, og på turen tilbage mod klubhuset blev vi skubbet mildt af vinden.
Undervejs havde vi begge lidt problemer med vores kajakluffer. Havde vi den på, var det næsten for varmt, og tog vi dem af, blev det hurtigt koldt på fingrene. Efter at have pakket sig godt ind hver gang man skulle uden for en dør gennem hele den kolde vinter, hvor det pga. isen blev til meget lidt roing, skal vi nu heldigvis til at vænne os til at solen varmer og vinden ikke går gennem marv og ben.

Rolængde - beskedne 12 km

Ingen kommentarer: