mandag den 19. september 2011

Fugletur

Mandag morgen skinnede solen, så jeg tog ind til NKC for at ro mig en tur. Vinden var i sydvest, så for at få rygvind på den sidste del at turen roede jeg rundt om Gavnø, så jeg sluttede af på fjorden.

Bag Gavnø var der mange fugle. Grå-, bram- og canadagæs fløj snakkende rundt i store flokke. Der var også en stor flok viber og jeg så flere store regnspover. De sidste ser vi ikke om sommeren, så det var helt sikkert nogle fugle på træk. Højt over det idylliske scenario svævede en havørn. Det bliver ikke meget bedre!
Pludselig var der en mand der stak hovedet op over sivene ved Karlsgab og sagde:"Hej Poul". Det var en af mine gamle cykelkammerater fra dengang jeg motionscyklede - Helge. Han var ude for at fotografere fugle, og vi fik os en længere snak og efterlønnernes herlige liv.

Turen hjem gik som en leg med vinden i ryggen de sidste 5-6 km.

Rolængde 16 km

Ingen kommentarer: