fredag den 26. april 2013

Skidt tur

Nu mener jeg jo egentlig at enhver rotur er en god tur. Hvordan den så kan være skidt, fremgår nedenfor.

Denne uges onsdagtur var igen en todelt tur, hvor nogle vendte om og roede hjem, mens vi var nogle der tog en længere tur.

Min gode ven Troels var på besøg, og sammen med Jes roede vi mod Svinø. Det blæste en del - modvind - så vi valgte at blive på fjordene.

Vandstanden var dog lav at det ville blive meget roning på rigtig lavt vand, så vi ændrede turens mål til en tur fjorden rundt. Vi oplevede at Enø gav god læ, og nød turen langs kysten. der lå nogle huse med en fantastisk udsigt over fjorden mod Gavnø og Saltø.

En udsigt vi også nyder fra vores kajakker.

Frokosten blev nydt i Karrebæksminde, hvor Fiskehuset Enø igen, igen fik besøg af os.

Vi roede en tur ud under Græshoppebroen og ud til molehovederne. Der var ikke alverden strøm, men vinden skabte alligevel nogle pæne bølger.

Troels slog et smut udenfor, mens jeg lå og tog billeder.

Efter besøget i Karrebæksminde satte vi kursen mod Saltø Å. Vinden var lige i ryggen, så det gik raskt af sted.

Det er altid specielt at ro op i den smalle og snoede å.

Da jeg rundede et hjørne, så jeg 2 svaner ikke ret langt fremme. Begge svaner lettede øjeblikkelig i retning mod mig. Jeg prøvede at få kameraet frem og få et skud. Men den ene svane skød først. Store mængder af svanelort fløj gennem luften og plaskende ramte det min kajak og mig selv. Jeg fik ikke noget billede, men mine rokammerater fik et godt grin.

På turen hjem lykkedes det af ramme lidt surf midt på fjorden, men bølgerne kom meget tæt, så spidsen af kajakken var inde i bølgen foran, når man surfede på en bølge. det var første gang jeg surfede i min Tiderace - jeg glæder mig til at prøve den i større bølger (når vandet bliver lidt varmere)

Vi fik roet 28 km og sluttede lige turen med at se en T-17 lande og starte på den lille flyveplads ved enden af kanalen. Jeg tror ikke han overholdt de 5 knob

1 kommentar:

Keld sagde ...

Shit happens