onsdag den 2. oktober 2013

Fisketur på Tystrup Sø

Det var tid for den årlige efterårstur til Tystrup med min familie og venner. Vi nåede at fiske lidt inden aftensmaden, så ud over pølser bestod aftensmaden af røgede aborrer.
Næste dag var det et fantastisk vejr. Jesper havde købt sig en fiskekajak, og var meget glad for at fiske fra den.
Det er sjældent at Tystrup Sø ligger så roligt hen
Trods ny kajak, var det mig der fik den første gedde. Det var dog en mager enøjet fisk, der hurtig blev sluppet fri igen. Senerre blev det til en fin gedde på små 3 kg.
Søren og Casper havde købt ind - og de havde forstået at der skal bacon til.
Da vi mest jagtede gedder, blev det kun til en enkelt aborre, som Villa nød til aftensmaden.
Traditionen tro havde vi et stort flot bål. Knud havde fundet nogle kæmpe skumfiduser, og vi gik vist alle i seng med lidt mavepine.
Søndag formiddag havde Jesper held med at fange en flot gedde på små 3 kg
Søndag eftermiddag roede jeg alene hjemad. På Tystrup Sø oplevede jeg en stor flok ænder på den modsatte side af søen lette. Forklaring kom flyvende kort efter - en flot hvidhalet havørn havde lagt kursen lige ind over ænderne. Helt alene var jeg dog ikke - ved Skelby hilste jeg på en flok geder.
Der var ualmindelig lidt vand i åen efter Holløse, og flere gange stødte jeg på sten
Jeg måtte sågar ud og trække kajakken et par gange fordi der ikke var vand nok til at ro. På turen så jeg havørn ved Nåby og på stykket mellem Holløse og Nåby så jeg to steder isfugle. Selvfølgelig var der også mange ænder, gæs og vadefugle
Jeg fik i alt roet 45 km og gået små 100 m, fanget 2 gedder og mange aborrer. Alt i alt en herlig weekend i godt selskab, og hvor naturen viste sig fra sin allerbedste side.

Ingen kommentarer: