tirsdag den 26. marts 2019

Besøg på Lindholm

Jeg tog på rotur sammen med Jes. Det var endnu en hotdogtur - denne gang til Lindholm, som vi indtil den 15. april godt må besøge.
På vejen derud mødte vi et mærkeligt skib - det viste sig at være 2 skibe. Nemlig en slamsuger og en bugserbåd. Det er sejlrenden der skal vedligeholdes. Noget der har skabt lidt debat, da slammet fra sejrenden bare bliver dumpet et andet sted på fjorden.
På Lindholm fik vi gang i et lille bål, grillede pølser, nød både dem og udsigten inden turen gik videre rundt om øen og hjem igen. På turen kunne jeg navigere med hjælp af mit nymonterede kompas - det gamle sidder på min Black Pearl
I kanalen oplevede vi at Svingbroen åbnede sig.
Ikke for os, men for et fragtskib vej ind til havnen. Det gav en del strøm lige da skibet sejlede forbi, men det gav samtidig også et sug som jeg kunne hægte mig på og følge skibet. Lidt skræmmende når man nu ved at der er en stor skrue få meter fra en - men så længe man er et stykke bag den kan det vel ikke gå helt galt.
11 km

Ingen kommentarer: