fredag den 26. marts 2021

Fødselsdagstur

Jeg har rundet endnu et skarpt hjørne og er på vej mod de halvfjers. Det skal dog ikke afholde mig fra at ro kajak, og på den første onsdagstur efter den meget stille fødselsdag - corona spøgelses sætter jo stadig sit præg - havde jeg annonceret at jeg havde kage med.

Det luftede lidt på dagen, så vi gik i land ved Karlsgab. Her kunne vi være i læ ved skoven og sidde og nyde udsigten ud over både Fladstrand mod Gavnø og Krageholm Strøm mod Enø. Det er også et godt sted at sidde og se på fugle. Engang så vi en havørn fange en måge over vandet og æde den på engene på Gavnø.
Havørn så vi dog ingen af denne dag, men fruen havde bagt en dejlig omgang brownies der sammen med en lille rom eller to blev nydt
Alt godt har en ende, og vi måtte videre. Turen fortsatte rundt om Gavnø i spredt orden. Ved Lindholm sagde vi farvel til Jan der roede hjem til Enø.
Vi andre roede mod Næstved. Vinden var ikke så voldsom, men det kunne dog af og til lykkes at fange lidt småsurf langs kanalen. Det kræver lidt at få min Tiderace op i fart, når der ikke er hjælp af en kraftig rygvind. Pulsen kommer op, og det er jo ikke så galt.

Vi fik roet 18 km

Ingen kommentarer: