lørdag den 14. juni 2008

Meteoroligsk lærerstreg

Jeg roede fra NKC ved 14-tiden med kurs mod Karrebæksminde. Der var kraftig modvind på hele turen, store bølger (i forhold til at det var på fjorden) og heftige regnbyger. Men pyt nu med alt det - jeg havde tøj på til det og sad og glædede mig til hjemturen med rygvind og masser af surf.

I Karrebæksminde købte jeg mig en ciabattabolle med hvidløgrejer og salat hos en af de lokale fiskebutikker. Mens jeg spiste den, sad jeg i læ ved lystbådehavnen og glædede mig til hjemturen.
Men ak, vinden havde lagt sig fra de 8 m/s jeg havde roet ud i til ca. 2 m/s. Heldigvis var det stadig rygvind, men det blev ikke til meget surf, da bølgerne nu var meget små. Så kunne jeg i stedet sidde og nyde naturen - bl.a. så jeg et svanepar med 4 unger. Desværre var jeg så længe om at fumle min mobiltelefon frem (jeg havde ikke kamera med), at de var svømmet så langt væk at jeg ikke kunne tage et billede af dem. Så tog jeg et af indsejlingen til kanalen i stedet.

På den sidste del af turen blev jeg så varm at jeg måtte løsne spraydecket og tage vesten af for ikke at svede helt vildt.

Rolængde 16 km

1 kommentar:

Helge Helligsøe sagde ...

Hej Poul

Hæ, hæ, DMIs vejrudsigter er kun vejledende, det burde vi modne herrer efterhånden have lært!

Nogle gange svinger det til den gode side og andre gange, som i dit tilfælde her, til den dårlige side.