søndag den 29. juni 2008

Kajakskole

Jeg har været hjælper på NKC's kajakskole. Det har ikke givet så meget roning, men har været hyggeligt nok. Billedet viser hele holdet med instruktører foran den kulrede barons slot på Gavnø.

På hele turen lå en af instruktørende næsten mere ned end han roede. Christian er med i en gruppe der har helliget sig grønlanske teknikker, og han kan ca. 30 forskellige rul. Derfor tænkte jeg at han var manden at få lidt rulleråd af. Efter lidt forøvelser med paddlefloat og haftevrik prøvede jeg at rulle med paddlefloat. det lykkedes at komme op 3 gange. det gav så meget blod på tanden at jeg nu tror på at det kan lade sig gøre at lære at rulle.

Samlet rolængde 19 km

1 kommentar:

Helge Helligsøe sagde ...

Hej Poul
Er der noget specielt man skal gøre hvis man vil øve rul med paddlefloat? Det lyder som en god måde at komme i gang med at lære rul - det har jeg aldrig taget mig sammen til at få lært.