søndag den 14. december 2008

Isfjord - byggeriet går i gang

Så fik Niels - min medbygger - og jeg hentet træ på et lille savværk. Plankerne er noget tykkere en Bjørn anbefaler, men Isfjorden sider der ret lige, så mon ikke det går - ellers må listerne gennem en afretter. Det er der alligevel nogle der skal. Isfjorden har ret markante knækspant på et pænt stykke og ved "knækket" - og senere på dækket - er der en del lister der ikke kan være ret brede.
Vi fik skåret en del lister på min arbejdsplads. Der var spånsug, og sådan en fyr er røget på min ønskeseddel. Det vil være alle tiders, når sliberiet går i gang.
Alle de skårne lister fandt plads under bukkene til byggejiggen.
Køllisten er prøvemonteret - det er nødvendigt at spidse den en del i begge ender, og det bliver svært at få listene til at sidde helt tæt, selv om jeg prøver at høvle i smig.
Jeg skulle have bygget en større garage i sin tid, men en eftertænksomhedkrog er der da plads til :-)

.... og der kan man jå få ideer som hvordan man bruger et laservatterpas til at sikre sig at stævn og agterstævn bliver sat lige på.

1 kommentar:

Helge Helligsøe sagde ...

Hej Poul

Spændende projekt - det glæder jeg mig til at følge. Regner du med at være på vandet med den i 2009 eller 2010? Det tager vel lidt tid sådan noget...