tirsdag den 8. juni 2010

Enø rundt med dobbelt vandgang

Vi var 6 roere der tirsdag besluttede at ro en tur rundt om Enø. Vi  valgte en rute der ville give mest mulig læ på turen ud og og rygvind langs Enøs kyst. Planen var så at vinden skulle lægge sig til turen fra Karrebæksminde til Næstved. Det gik langt hen ad vejen - eller måske snarere vandet - som planlagt, og efter Karlsgab var vandet sågar spejlblankt.
Vi valgte dog den forkerte vej mod udsejlingen mellem Dybsø og Enø - og så fik vi den første vandgang. På en strækning på nogle hundrede meter måtte vi ud af kajakkerne og trække.

Vi nåede dybt vand og kunne ro videre. Da vi kom frem til det Dybsø, lykkedes det mig at vikle et ben ind i min pagajsnor, da jeg skulle op af kajakken. Resultatet blev den anden vandgang. Den eneste kommentar fra mine medroere var, at det var ærgerligt at de ikke havde et kamera klar, da jeg lå på røven i 10 cm vand.

Trods vådt tøj kunne jeg dog nyde den skønne udsigt fra Sydsjællands skønneste udsigtspunkt, men vi sad og spiste madpakkerne.
Efter en kort pause gik det med vinden i ryggen mod Karebæksminde. Solen dukkede op under et tyndt lag skyer - og det kan man jo ikke modstå, når man har et kamera i lommen.

Vi var nået ind på fjorden, da solen gik ned. Traditionen tro sad vi og holdt "Mørkning" da solen gik ned. Den lokale sandsuger "Mette Pan" gled forbi i kanalen og kom med på billedet. Solen skimtes lige mellem kran og styrhus.
Vinden havde som ellers planlagt ikke lagt sig, men den meget mørke sky mod øst, der genererede en del odvindmvind, holdt dog tæt, men vi i et flot tempo roede mod Næstved.


Rolængde 25 km

Se alle billederne her

Ingen kommentarer: