tirsdag den 17. august 2010

Solotur

Det er i år lykkedes mig  - gennem en seniorordning - at få en fast ugentlig fridag. Og så oven i købet om fredagen. Det giver tid til lidt flere kajakture, og den første fredagsfridag roede jeg samme tur som forleden, men denne gang alene.

En solotur giver altid mange flere naturoplevelser, og jeg sad mange gange og kiggede på fugle. Selv om der stadig er ænder der svømmer rundt med deres små dunede ællinger, er der allerede nu fugle, der er begyndt at samles i flokke.

Bag Gavnø var der mange gæs og mindre vadefugle, og på selve Gavnø så jeg en en stor flok viber i gang med de indledende øvelser til deres årlige tur sydpå.

Den mest specielle fugl jeg så var dog en hvid svaneunge. Hvad hedder nationalfuglens afkom egentlig? - da mine drenge var små, mente de at svaneunger hed "svæklinger". Normalt svømmer de store hvide fugle rundt med deres grå unger, men som det ses på billedet var den ene unge helt hvid. Mon den bliver grå som voksen?

20 km - dejlig tur

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej Poul, god hjemmeside, kigger tit forbi.. vi ses på vandet.. Henrik.. Kajakjensen