torsdag den 13. oktober 2011

Endnu en fantastisk tur

Det er sgu svært at få armene ned.

Jeg har lige været i Sønderjylland og set set sort sol over masken. Det var flot, men det jeg så på dagens tur var flottere.

Fhomas og jeg roede af sted i et flot vejr. Da vi lå ud for Gavnø så vi tre havørne flyve rundt langs skovkanten. Thomas fortalte at han aldrig havde set havørn så lang tid - og ærgrede sig over at han ikke havde købt den lille vandtætte kikkert han havde fundet på nettet.

Vi måtte videre, og da vi nærmede os Karlsgab, troede vi at vi så sort sol over skovene. Tusinder af fugle fløj rundt på himlen i forskellige klynger. Det var dog ikke sort sol men sort/hvid sol, da fuglene var viber. Jeg troede ikke at der var så mange viber i Danmark. Og vi sad længe og så måbende til.

Efter et stykke tid faldt der lidt ro over himlen og vi roede ind gennem gabet - og så skal jeg love for at showet startede igen. Kæmpe flokke at gæs lettede og fik viberne med på vingerne. Det kan godt være at jeg lige havde set ½ mio stære, men her var det mange tusinde gæs og viber der fløj rundt over vores hoveder - ja, og så var havørnene der lige igen -og en enkelt kærhøg.

Hold kæft en fed hobby vi har!

Thomas roede turen i sin nye hjemmelavede kajak - den så godt ud på vandet.

Da vi skulle under ringvejen var vanstanden meget høj...

... og så kan man jo luge så godt træne lidt, mente Thomas

Turlængde 15 fantastiske km.

Se alle billeder

Ingen kommentarer: