onsdag den 5. december 2012

Andetur

Det er blevet december, og vi har haft et par dage med frost og sne. Denne tirsdag var vejret godt = ikke for blæsende, så Jan og jeg aftalte at ro en tur rundt om Gavnø.

Vi satte kajakkerne i vandet ved Fjordhuset. Der var en svag nordøstenvind, så for at få mest mulig læ, roede vi mod sydvest.

Det ville give mest mulig læ på hele turen. Allerede ved Enø så vi en stor flok blishøns, men der skulle komme flere fugle.

Da vi nærmede os gennemsejlingen ved Gavnø Slot, så vi rigtig mange fugle ligge på vandet. Vi lå og kiggede på dem, da de pludselig begyndte at lette.

Jan konstaterede at det var ænder. Der var flest troldænder, men også lidt hvinænder iblandt - og der var mange. Rigtig mange - og det var langt fra alle ænder der lettede.
Umiddelbart vil jeg vurdere at jeg aldrig har set så mange fugle på Fladstrand. Desværre yder mit lille vandtætte Olympus kamera ikke virkeligheden retfærdighed, men mit indre billede holder lidt længere, når jeg har lidt billeder at hænge den op på.
Da vi havde rundet Gavnø og begav os ud på fjorden, brød solen igennem. Og da jeg er en sucker for modlysbillder, trykkede jeg flittigt på udløseren.
De fleste billeder blev slettet, men lidt slap igennem.
Alt godt har en ende - også for alle lystsejlerne. Der lå ikke et eneste i lysbådehavnen tæt ved vores landgangssted.
Rolængde 17 km

Ingen kommentarer: