lørdag den 29. december 2012

Årets sidste tur...

... blev endnu en tur rundt om Gavnø i min nye Tiderace. Med på turen var Jens og Peter. Vi fik en fredelig tur i vinterdis - eneste problem var ekstrem lav vandstand. Skønsmæssigt var vandstanden en lille meter under gårsdagens. Det gav fin anledning til at kigge på det vrag der ligger tæt på Gavnø

Specielt ved Karlsgab - hvor vi holdt en kort pause - kunne man se bunden. hele området med sten lå tørlagt. Vi slap dog forbi det lavvandede område uden at skrabe på bunden - jeg var noget bekymret, den første ridse er altid den værste!

Vi kunne også se sten og grunde som aldrig stikker op over vandoverfladen forskellige steder på fjordene. På billedet herunder er det en "landtange" der strækker sig langt ud fra Lindholm - de små pletter på tangen er får der nysgerrige skulle ud og kigge på fårholdene (undskyld!).

Rolængde 17 km

1 kommentar:

Hammy sagde ...

Uh ja, lavvande er noget skidt. Skønt min kajak kun er plastik, så kan jeg ikke lide, at den skal blive ridset. "Heldigvis" rammer min pagaj bunden inden min kajak gør... altså bortset fra, da jeg før jul ramte sten, da jeg sejlede inden om sejlrenden. Argh!