onsdag den 12. juli 2017

Is-tur til karrebæksminde

Tirsdag aften var der flere grupper der tog af sted fra NKC. Jeg valgte den traditionelle tirsdagtur kl 17, hvor de mere rutinerede roere tager på tur.
Snart var kajakkerne gjort klar
og vi lå på vandet.
Vi kunne godt fornemme at den ville stå på modvind, og ganske rigtigt var vinden lige imod, hvis vi roede til Karrebæksminde - og det det gjorde vi. Der var deltagere med bagtanker bag beslutningen.
På et tidspunkt valgte jeg at trække igennem, og jeg nåede Karrebæksminde som første mand. Bøjerne kunne få en til at tro at der var modstøm, men det var bare vinden, der fik dem til at hælde.
Nogle af os skulle lige ud og kigge ved molehovederne, og selv om der ingen strøm var, var der pæne bølger.
Det er svært at fotografere, når det vipper alt for meget, så jeg tog lidt skud på distancen.
Alle slap tilbage uden problemer, og vi satte os i Sejlklubbens skur og spiste den medbragte mad. Heldigvis havde jeg kun et par müslibar med, for efter maden ville folket have is.
Og det fik vi. Bageren havde sommeråbent i isafdelingen, og vi fik alle vores lyster styret med den lækre hjemmelavede is. Hellemai så tilfreds ud med to kugler..
og Kurt var vist heller ikke utilfredes med sit valg af hele tre store kugler is. Der puttes is i vaflerne med gavmild hånd hos bageren. Jeg valgte solbær og brombær - så manglede jeg kun fire andre stykker frugt den dag.

Det blev til 18 km

Ingen kommentarer: