fredag den 7. juli 2017

Kaffetur med Johns Guld

Jesper og jeg havde aftalt at tage på en lille tur søndag. Den gik til Karrebæksminde i pæn modvind. Det gjorde nu ikke så meget - så var der jo en hjemtur at glæde sig til.

Ankommet til Karrebæksminde kunne vi konstatere at der stod pæne bølger under broen. Vi havde strømmen med os, så vi gled let under den og smuttede ind i lystbådehavnen, hvor vi fortøjrede kajakkerne mellem mole og gangbro.
Vi skulle have en kop kaffe og en kanelsnegl hos bageren. Med påtår blev det vist til 3 kopper af bagerens udmærkede kaffe. Vi mødte Linda, der havde en aftale med nogle veninder og sad og hyggesnakkede mens Johns Guld riggede til og lavede lydprøver - der lød som lidt lækkert blues, og jeg glædede mig til de gik i gang. Det skulle jeg ikke have gjort - de spillede selvfølgelig John Mogensen sange, og det er ikke hverken Jespers eller mit yndlingmusik. Det skal dog retfærdigvis siges at det lød meget autentisk.
Snart sad vi i bølgerne under broen. Nu var strømmen imod, men når der er bølger er teknikken at vente på en stor bølge og surfe mod strømmen. Snart var vi på fjorden og kunne skuffede konstatere at vinden havde lagt sig. Det har vi prøvet mange gange om aftenen, men midt på dagen - ØV!

 Vi kom dog hjem, og efter 15 km's roning kunn vi trække kajakkerne på land ved NKC

Ingen kommentarer: