mandag den 10. september 2018

Gavnø rundt

NKC skal have nye reoler i Kanohuset, hvor min kajak ligger. Derfor skulle den ud fra sin plads, og så kunne jeg lige så godt ro en tur.
Det blev en fredelig tur rundt om Gavnø. Der var lidt begyndende samling af fugleflokke på fjordene. En masse småænder, blishøns og en lille flok viber holdt til på Fladstrand bag Gavnø. Jeg så også et par kærhøge jage lavt over sivene, og en stor rovfugl lettede lige bag mig, da jeg gik i land på Enø for at strække ben.
Den stod på ren rygvind og småsurf, da jeg vendte spidsen mod kanalen efter også at have rundet Lindholm.
Da jeg nærmede mig klubhuset kunne jeg se noget gult på den modsatte bred. Og det var noget af et drama, der udspillede sig.Der ligger et bådcenter, og det viste sig at det var deres store kran der var kørt ud over kanten og stod oven på en båd. Mange reddere og dykkere var ved ulykkesstedet.Desværre var der en mand i båden der omkom. Det var angiveligt kranens bremser der svigtede, da den kørte ned ad en rampe til kajen.

17 km fik jeg roet

Ingen kommentarer: