søndag den 30. september 2018

Solotur i vind til Karrebæksminde

Lørdag roede jeg til Karrebæksminde i kraftig vestenvind.
Vinden var lige imod ud ad kanalen, men jeg havde den store oplevelse at komme få meter fra en isfugl. Den kom flyvende og satte sig kort foran mig, så jeg holdt op med at ro og kunne rigtig studere den flotte fugl.
Jeg tog turen langs kysten for at få lidt læ på turen. Det fik jeg også, og som en lille bonus også en hyggelig snak med en Lystfisker ved Borgnakkeskoven. Han var på jagt efter havørreder, og vi udvekslede lidt tips om gode fiskelokaliteter.
I Karrebæksminde skete der ikke meget, så jeg vendte kajakken og tog turen langs kanalen. Vinden havde lagt sig lidt, men jeg fik en fin tur hjemad med vind og krappe fjordbølger bagfra. Hele turen var med fuld finne og en kajak, der fint udnyttede bølgerne.
Lige før indsejlingen til kanalen sejlede en hjemmeværnsgummibåd forbi. Inde i kanalen sejlede en maritim hjemmeværnskutter sp forbi. Vi røg forbi svingbroen sammen.
Det blev til 15 km

Ingen kommentarer: