tirsdag den 2. oktober 2018

Gavnø rundt

Jeg havde valgt at tage på tirsdagstur med NKC, men der var ingen andre end mig der mødte op før kl 17. Det hang sikkert sammen med at det var mandag - det er nogen gamge ikke helt nemt at følge med i kalenderen som pensionist :-)
Det afholdt mig ikke for at tage på tur i det gode vejr. Det blev der dog ret hurtigt lavet om på, for da jeg roede mellem Ydernæs og Gavnø begyndte det at dryppe. En susende lyd bagfra gav melding om at mere var på vej. Og det skal jeg da love for. Pludselig haglede det med næsten ærtestore hagl. Jeg trak hætten op og sad betaget og nød det specielle vejr. Kort efter stoppede haglvejret og blev afløst af den flottesre regnbue. Efter yderligere et par minutter skinnede solen - efteråret kan være en utrolig flot årstid.
Turen bød også på en del svømmefugle og flokke af viber ved Fladstrand. Betagende!
Jeg gik lige i land på Enø, strakte kroppen og gravede madpakken frem inden jeg satte mig i kajakken og nød en drive-spisepause inden turen gik videre rundt om Lindholm.
Solen gik ned i et flot lysshow på himlen, og mens mørket sænkede sig, roede jeg i mild medvind mod kanalen.
Inde i den blev jeg overhalet af sandsugen Mette Pan, og på anden tur i træk kunne jeg ro forbi den åbnede svingbro - denne gang dog i mørke. Flot!
16 km

Ingen kommentarer: