torsdag den 15. november 2018

Flot novemberdag på fjorden

Jeg roede en tur med Jan. Vi snakkede om at ro til Svinø, men en skarp sidevind fik os til at ro rundt om Gavnø i stedet.
I rygvind nærmede vi os Karlsgab og kunne sidde og nyde en havørn der fløj rundt over træerne på Gavnø. Inde på Fladstrand var der en del vadefugle - bla en lille flok viber der endnu ikke var taget sydpå.
Mellem Gavnø og Ydernæs lå der store flokke af blishøns og ænder og nød det rolige vand. Jan og jeg nød også vores frokost i læ på shelterpladsen ved kanalen.
Da jeg havde glemt kameraet er dagens eneste billede taget med telefonen.
Turen tilbage til Karrebæksminde var præget af modvind. Det var ok at skulle knokle lidt, og jeg nød at se hvor godt mon perle skærer sog gennem bølgerne. Jan griner af mig og siger st kajakken minder om er undervandsbåd. Pyt, jeg er da ikke dykket endnu.
Det blev til 16 km

Ingen kommentarer: