søndag den 2. juni 2019

Fjorden rundt med Jan

Jeg mødtes med Jan på fjorden. Som så ofte før kunne jeg konstatere at det er svært at få øje en kajakroer fra kajak. Det første man ser er lidt glimt fra pagajen, og så dukke den lille prik op. Det får mig til at passe ekstra på når jeg ror i motorbådssfyldt farvand
Vejret var strålende, og Karslgab gør sig jo godt i sollys
Jan blev badet i Jesus-agtigt lys
Vi fandt lidt læ ved skoven på Gavnø og fik strakt ben og afrimet.
Da vi roede videre satsede vi på at ro langs kysten for at få lidt læ. Det gik fint. Selv langs med Enø og Lungshave kunne vi ro på det lave vand.
Frokosten nød vi ved DUI Hytten på Lungshave, og inden turen gik hjemad for os begge to var vi lige et smut ude mellem molerne. Jeg kunne godt mærke at det er længe side jeg har siddet i refleksbølger i Perlen - det må trænes.
Vi passerede Græshoppebroen næsten sammen med et større sejlskib, så klappen var helt oppe da vi gled under.

Det blev til 23 km i flot forårsvejr.

Ingen kommentarer: