onsdag den 17. juli 2019

Bjørnø rundt

Med udgangspunkt i Sinebjerg Camping roede langs kysten mod Fåborg. Efter et par km så jeg noget i vandet jeg ikke rigtigt kunne se hvad var. Da jeg nærmede mig kunne jeg se det var en lystfisker i en flydering. Jeg fik en lille snak med ham, og han viste mig en ørred han havde fanget på flue.
Efter denne oplevelse skulle jeg krydse en ret befærdet sejlrende for at komme over til Bjørnø. Jeg udså mig et sted hvor der var tydelige sejlrendemarkeringer og krydsede over for fuld damp. Det var bare ikke alle sejlbådene der sejlede i renden, så jeg måtte vige for en enkelt sejler, der uden for renden havde kurs lige mod mig.
Jeg roede herefter stille og roligt op langs nordsiden af øen og nåede til den længste og tyndeste landtange jeg har set. Det resulterede i den korteste overbæring jeg nogensinde har lavet.
Sydsiden af Bjørnø var meget flot med høje klinter. Der var også en del bølger, men de kom skråt forfra og var sjove at ro i.
Sejlrenden blev krydset uden episoder på hjemvejen. Tilbage langs Fyns kyst kom jeg på arbejde. Bølger og vind var lige i næsen, og der var en del modstrøm.
Turen var på 16km

Ingen kommentarer: