lørdag den 25. august 2012

Flere marsvin og et par store broer

Vi skulle egentlig have haft klubtur til Middelfart, men den blev desværre aflyst pga for lille tilmelding. Det var ærgerligt, men jeg var på de kanter og havde en aftale med en gammel ven, så fruen og jeg rykkede til Galsbjerg Camping.

Vi lå lige ude til Lillebælt, og jeg benyttede chancen til at ro en lille tur. Jeg var dårligt kommet på vandet, før marsvinene boltrede sig foran mig. Et par store både sejlede gennem området, og marsvinene forsvandt. Jeg så flere gange de små hvalers finner på resten af turen.

Og den gik selvfølgelig under de to Lillebæltsbroer. Den gamle bro blev først underroet i roligt vand. Broen er en fantastisk konstruktion der bør tages nærmere i øjensyn - konstruktionen minder om noget jeg kunne have lavet med min barndsoms Mekano.

Der var en svag medstrøm, men ingen af de hvirvler og ubehagelige bølger jeg på forhånd havde hørt kunne forekomme i Lillebælt.

Jeg fortsatte roturen ude i strømmen, men inden for resten af trafikken på vandet.

Snart roede jeg under den nye bro.

Larmen fra trafikken var overvældende, og strøm og bropiller gav lidt sjove bølger. Ikke noget at bekymre sig om, men jeg kan da godt forestille mig at det kan gå lystigt til i det snævre farvand.

Det var pause- og strække-bentid, så jeg gik i land og drak en Cola, inden turen gik tilbage mod campingpladsen. Denne gang valgte jeg at ro tæt ved land og blev belønnet med en svag modstrøm.
Dette monstrum af en kran fik mig til at tænke på min fortid som kranfører i Næstved Havn. Der var det en Thrige-Titan kran på skinner i 11 m's højde.

Ved Middelfarts havnefront måtte jeg dog et stykke ud i modstrømmen, da en flok ihærdige lystfiskede kastede deres pirke langt ud. Lidt længere fremme var der dog fred igen og jeg kunne nyde synet af et par flotte gamle både.

Jeg så i det hele taget mange lystfiskere - men ikke nogen der fangede noget :-(


Turens længde var 15 km

Ingen kommentarer: