mandag den 11. februar 2013

Fantastiske februar

Jeg kan ikke finde på anden overskrift - søndag var vi en flok på 6 roere der roede mod Karrebæksminde. Halvejs brød solen igennem, og det meste af turen foregik herefter i strålende solskin. Det lunede lidt på de kolde fingre.

Netop kolde fingre er et meget debatteret emne på vinterture. Selvfølgelig kan de pakkes ind i tykke, isolernde, vantætte luffer, men vi vil jo også gerne have lidt følelse med pagajen. Jeg har prøvet mange muligheder og har frosset fingrene i de fleste af dem. Lige nu ror jeg i et par tynde "open palm" neoprenluffer fra Palm med en Hestra skalluffe over den. Luffen er ikke vandtæt, men systemet virker fint for mig. Det er selvfølgelig lidt koldt, når jeg har sat spraydecket på, men i de to luffer arbejder fingrene sig varme, og jeg har fint greb i pagajen. Og når solen så skinner, kan det slet ikke gå galt :-)

Vi havde ikke så lang tid, da vi skulle i svømmehal om eftermiddagen, så det blev til et kort kig ud på bugten og en lille pause på stranden foran Søfronten.

Vi måtte arbejde for at komme derud, da der var kraftig modstrøm. Til gengæld gik turen hjemad strygende.

Der var en del is på fjorden, men det var ikke værre end vi let kunne ro uden om det værste og bryde igennem de tyndeste isflager.

Snart var vi tilbage ved klubben og kunne begynde at pakke traileren til svømmehalsturen.

Rolængde 17 km


Ingen kommentarer: