torsdag den 6. marts 2014

Endnu en tågetur

Jeg havde aftalt at mødes med Jens og Jan i Karrebæksminde , og så kunne jeg jo lige så godt ro derned. Det fortrød jeg! Det blæste en del, og jeg havde vinden lige imod mig. Det burde ikke have generet mig, men jeg var lidt sent på den og pressede lidt på med det resultat at højre skulder konstant gjorde ondt. ØV!

Nå, jeg nåede til Karrebæksminde hvor de to andre var roet mig lidt imøde. Vi blev enige om at ro til Vejlø Strand, og det var min skulder glad for. Med vinden i ryggen blev den ikke presset og udsat for kold luft, så smerterne forsvandt.
På vej til restepladsen så vi et par gange havørne og også en masse andre fugle som gravænder, strandskader, viber, hvinænder mm. De fleste af dem er velkomne forårsbebudere, så selv om temperaturen kun var et par grader, er der håb om forbedring.
Pausen var kold, men med varm pulversuppe gik det.

Hjemturen var rundt om Gavnø, og jeg fulgte lige Jens og Jan lidt på vej tilbage mod Karrebæksminde. Vi kom tæt forbi det gamle vrag der pga lav vandstand stak op af vandet.
Vinden havde lagt sig lidt så da jeg vendte om og returnerede til NKC gik det meget fredeligt langs sejlrenden.
 I lang tid kunne jeg ikke huske hvad side bøjerne stod i, men Thomas Nielsen kom en historie jeg kan huske. "Når en sømand vender hjem efter en lang rejse, banker hans hjerte ekstra kraftigt og sender det røde blod i hele kroppen. Hjertet sidder i venstre side, og det er også i denne side de røde bøjer står!" Jeg glemmer aldrig i hvilken side de røde og de grønne bøjer står.

Det blev til 25 km.

Ingen kommentarer: