mandag den 23. juni 2014

Blæsevejr

Det blæser en del disse dage på Møn, og jeg kan ikke lade være med at have lidt ondt af Fylkir der langs Lollands nordkyst kæmper sig mod en rekord for Danmark Rundt.

Selv roede jeg en tur, hvor planen var at ro rundt om Nyord. Tanken var at tage modvind på udturen og blive blæst ind over det lave vand på østsiden af øen.
For at undgå de lave vand ved nordspidsen af Ulvshale roede jeg langt ud fra kysten og slap let ind i renden mellem Ulvshale og Nyord
Så skal jeg da love for at det blev drøjt. Vinden var taget til da jeg kom fri af Ulvshale, og der var muligvis også strøm imod mig. Resultatet var en fart på 2 km/t - og så var der pludselig meget langt til medvinden. Jeg ændrede planen og vendte om. I løbet af få sekunder drev jeg af sted med 7 km/t.
Kursen blev lagt om, og jeg krydsede ind over bugten ved stranden med retning lige mod ishuset. "Nederlaget" måtte trøstes med en is. Det blev dog ikke ishuset der leverede - de havde nemlig ikke lukket op. I stedet købte jeg en Magnum i den lile købmandskiosk på campingpladsen da jeg havde fået slæbt kajakken op til campingvognen.

Det blev til beskedne 10 km


Ingen kommentarer: