lørdag den 20. juni 2015

Frem og tilbage er lige langt

Ja, men der er fanden til forskel om der er med- eller modvind i en kajak. Denne dag var vejret smukt og det tillod at tage af sted i modvind.
Strøm og vind var enig om retningen, så der var ikke flere refleksbølger på revet end at jeg roligt kunne ro af sted langs kysten mod nord.
Der var lidt bølger, men ikke mere end jeg trygt kunne nyde synet af et par flotte klinter,
og en flok edderfugle der fløj af sted. Snart lå hele Musholm Bugt foran mig, og ved pynten vendte jeg om og fik strøm og vind i ryggen.
Storebæltsbroen lå stor og mægtig foran mig, men jeg jagtede den ene surfbølge efter den anden. Igen havde jeg stor fornøjelse af telemarksving, når kursen skulle holdes. Et enkelt forror blev prøvet på en lille bølge, men det er lidt satset og kræver mange kræfter, når det går stærkt.
Forbi revet i fin stil kunne jeg kigge ind til campingpladsen, hvor vi har boet hele ugen. Vi ligger i første række midtfor med den skønneste udsigt til bælt, bro og mange skibe der passerer. På vores Ipad kan vi tjekke skibene ud med app'en MarineTraffic.
På lidt mere roligt vand fortsatte jeg teknikøvelserne - det giver ikke den store mening at sideforflytte i strøm og meterhøje bølger - og skulle da også - måske lidt ambisiøst prøve at ro i et af de gamle færgelejer.
Den 9 km lange rotur blev afsluttet med 10 rul - og de sad alle lige i skabet. Men det er sgu stadig en lidt kold fornøjelse i Long John, uldtrøje og rojakke.

Ingen kommentarer: