mandag den 24. august 2015

Den anden vej rundt

Dagen efter var jeg af sted igen. Samme vind, men nu roede jeg den anden vej rundt.
Det gav en del sidevind, men det er okay. Min Tiderace reagere fint på finnen, og det er ret nemt at finde den rette stilling - og så er det bare at ro af sted. Der var en del gæs ved Gavnø.
Skarver er der overalt, så de må også lige med. Da jeg rundede Gavnø og roede mod Karslgab, fik jeg vinden lige i næsen, så det var op med finnen og knokle. Lige inden "Gabet" så jeg to havørne - troede jeg. Det viste sig at være en havørn der jog en hejre væk - det har jeg aldrig set før. Der var i det hele taget en del hejrer i området, så ørnen har åbenbart følt sit revir generet af konkurrenter.
Kalvene på Gavnø generer vist ingen - der er godt nok til en del gode bøffer på engen.
 Hejreshowet fortsatte - jeg har ikke set så mange hejrer ved Gavnø/Vejlø før. Under trætopbanen tæt på godset sat en hejre i et træ. Normalt letter de og udstøder deres ucharmerende skrig, når man ror forbi. Men denne må have været træt, for den blev bare siddende.

15 km

Ingen kommentarer: