mandag den 24. august 2015

Ørnetur

Med vinden i øst er der meget fredeligt i kanalen. mens jeg roede derudad dunkede en flot restaureret kutter forbi mig.
Jeg drejede til venstre da jeg var ude af kanalen, og havde et stykke med pæn modvind. Det var dog hurtigt overstået, og ved Gavnø kom jeg i læ for vinden. Efter broen sad jeg og nød en fiskeørn der prøvede lykken. Den slog ned et par gange, men fik ikke fat i noget bytte. Det var første gang i lang tid at jeg havde set en fiskeørn.
På Fladstrand så jeg en havørn sidde på engene. i Samme sekund jeg stoppede med at ro for at fiske kameraet frem, fløj den.
Den fløj lige imod det område hvor den har rede, og den var dårligt nået derover før den fik selskab af to andre ørne. Det var langt væk, og mit lille kamera har svært ved at håndtere detaljer så lang væk.
Men pyt med det. Det var et par dejlige oplevelser, og da det efter Karlsgab stod på rygvind, var livet virkelig godt.

Det blev til 17 km


Ingen kommentarer: