mandag den 13. august 2018

Gammelåen, Gavnø rundt og Karrebæksminde

Der var en frisk vind denne søndag, så det var tid at tjekke om lugedækslet med Captain Jack Sparrow kunne forhindre det værste sprøjt fra lugekarmen på min Black Pearl.
Inden jeg kom ud til bølgerne skulle jeg dog lidt igennem. Jeg satte i vandet i Gammelåen - det fortrød jeg hurtigt - den stank. Jeg roede dog videre fik skyllet mig selv og båd af i en gevaldigt regnvejr.
Det varede dog ikke længe, og snart nåede jeg spærringen over åen. Et kloakprojekt har næsten lukket for gennemstrømningen - måske lidt en medvirkende årsag til stanken over åen. Der er dog gravet en kanal og lavet en mulighed for at slippe under kloakrøret.
Vandstanden var bare så lav at jeg måtte ud og bære kajakken rundt i svinget. Man må håbe at kommunen får lavet en noget bedre mulighed for at komme forbi!

Gavnø Slot blev passeret, ligeså Fladstrand. Og så mødte jeg vinden da jeg var kommet gennem Karlsgab. Krappe bølger overskyllede dækket, og jeg blev ikke plasket til i vand. Rart med en succesoplevelse, og kaptajnen pynter på kajakken!

Jeg fortsatte til Karrebæksminde hvor jeg blev mødt af en meget kraftig strøm i kanalen. Broen blev dog passeret og jeg roede ind i lystbådehavnen hvor jeg gik i land for at hilse på Kolbe, der var på Enø for at træne. Han var der ikke.

I kajakken igen og videre. Jeg roede ud gennem lystbådehavnen, og så så pludselig Kolbe og Maria på vej ud mellem molehovederne. Jeg fik indhentet dem, og det viste sig at de havde trænet teknik ved DUI stranden.
Det blev til lidt billeder mellem og ud for molehovederne inden vi roede tilbage. 
I kanalen fortsatte de deres træning med roning på hovedet, at stå op i kajakken, forsøg på synkronhåndrul mm.

Efter Rotteøen sagde vi farvel til hinanden og aftalte at få os en tår kaffe i klubhuset.
Vi nåede tilbage nogenlunde samtidig. En god strøm og rygvind (der desværre havde lagt sig lidt) hjalp til at jeg nåede NKC på 50 minutter.
Jeg snuppede et par rul for enden af kanalen.
Der sejlede en stor oliepøl rundt i kanalen - øv!
Gik i land efter 22 km

Ingen kommentarer: