torsdag den 2. august 2018

Indkøbstur

Torsdag morgen var det det tid for en lidt længere tur. Jeg roede fra stranden ved campingpladsen ve 7:30 tiden. Kattegat var spejlblankt og ikke en vind rørte sig. Der var allerede flere der var nede ved stranden og få sig en dukkert. Jeg fik en snak med en badegæst der indledte med: "Den er da ikke hjemmebygget!" Det kunne jeg ikke lade stå så jeg fortalte at det var den, og så fik vi os en lille kajaksnak. Badegæsten var selv kajakroer og han roste min perle. Rar fyr.

Jeg blev mødt af lidt strømsøer da jeg roede ind i sundet mellem Hundested og Rørvig, men ikke noget jeg ikke var tryg ved. Rørvig blev nået, og da jeg kunne se at fiskehandleren snart åbnede, ventede jeg på det og købte lidt fisk med retur. Det var en god fiskehandler, så der blev trukket 349 kr på kortet.
 Da jeg roede hjemad var det blæst op - desværre modvind. Det gav lidt bølger, og da strømmen langs stranden også var overraskende kraftig måtte jeg arbejde en del. Det gjorde ikke noget for armene, men min lyske er udfordret af det lave fordæk på perlen, så det blev en lang tur, og jeg var nødt til at gå i land et par gange og få strakt kadaveret.
Da jeg kom retur efter 24 km stod fruen heldigvis på stranden - hun var bestilt - og hjalp med at bære kajakken op til den faste vej. Herfra kunne jeg trille kajakken på vognen.

Ingen kommentarer: