onsdag den 25. november 2015

Fantastiske november

November er en forundelig måned. Lørdag/søndag faldt der 25 cm sne, tirsdag var det hele væk i rusk og regn. Men mandag var fantastisk. Solen skinnede hele dagen og de fleste timer var der ikke en vind der rørte sig - og heldigvis havde jeg aftalt rotur den dag.
Jeg lagde kajakken i vandet ved 9-tiden, og allerede på vej ud af kanalen fik jeg en forsmag på dagens herligheder. En isfugl fjøj foran mig de første 500 m, og 3 hejrer sad i et træ og studerede mig.
Da jeg nåede fjorden, var det spejlblanke vand et sjældent men flot syn.
Ved Lindholm dukkede Jan ud af solflimmeret, og vi fulgtes ad langs Gavnø...
... og over Dybsø Fjord. Undervejs så vi havørn, sangsvaner, canada- og grågæs samt en mængde mindre fugle
Selv i udsejlingen var vandet helt roligt med en ganske svag strøm imod os.
Vi roede langsom gennem stenene helt inde under klinten, og kunne nyde synet af en hejre, skarver og en stor flok edderfugle.
Frokostpausen holdt vi ved bakken over for Enø på Dybsø.
Vi kogte vand til suppe på Kelly Kettlen og havde gang i et lille hyggebål
Efter pausen blæste det en lille smule op, men ikke noget der kunne genere os.
Vi skiltes på fjorden ved Lindholm, og jeg satte kursen mod kanalen med en fantastisk himmel bag mig.

Det blev til 31 km

1 kommentar:

Ian Johnston sagde ...

Great conditions and a lovely trip!

:o)

Kind Regards

Ian