onsdag den 26. april 2017

Tur til Pindsvinet

Onsdag bød på fint vejr. Jeg roede en tur midt på dagen. Da jeg satte i ved campingpladsen mødte jeg tre havkajakroere fra en lokal klub i Marselisborg. Vi fulgtes ad langs kysten, mens vi snakkede. Smaug fik ros - tak for det - og jeg fik forevist et par af de lokale seværdigheder.
Den første var Tanden. En kunstner havde snittet en væltet træstamme til en gigantisk narhvaltand. Tanden havde stået op mod himlen, men var nu væltet og havde mistet spidsen. Ja, tiden er hård ved os alle sammen.
Et stykke længere mod syd var det tid at holde pause ved Pindsvinet. Det var et meget flot shelter. Efter en kort pause sagde jeg farvel til de tre lokale roere og vendte spidsen af kajakken mod campingpladsen, hvor fruen ventede med frokost.
Det blev til14 km hvor jeg undervejs testede finne, lidt kantning og forskellige styretag. Med finnen lidt nede er Smaug utrolig retningsstabil, og med finnen oppe reagere den på det mindste vip og styretag.

Vi skal nok få det godt sammen. Jeg sidder fint i kajakken -sædet er blevet rigtig godt, bredden er passende - jeg sidder fast uden at sidde klemt, og jeg har godt fat i kajakken med lårene. Men der kunne godt være lidt mere plads til tæerne - jeg vil prøve at sidde med en lidt kortere klods i ryggen, så jeg kan strække fødderne lidt mere. Så får jeg også eksperimenteret lidt med tyngdepunktet. Det virker OK, men det kan ikke skade at prøve lidt forskellige placeringer.

Ingen kommentarer: