fredag den 25. juli 2008

Bølgetræning ved Ore Strand - og et fyr

Dagen efter mit møde med Jens blæste en hård vind på langs af stranden, og bølgerne kom skråt ind på den. Det var ideelle betingelser for lidt bølgetræning. Hvis jeg havnede i baljen, ville jeg hurtigt blive skyllet i land. Søsætning gik let et sted hvor bølgerne havde rendt det meste af kraften af sig, og fruen tog et par billeder fra badebroen ved campingpladsen, men turen langs kysten i strid modvind var skrap. Med jævne mellemrum rullede brændingen imod mig, og da jeg kun havde den tynde sommerjakke på blev jeg hurtigt ret våd. Heldigvis var det ikke koldt, og jeg fik rigtig god træning i lave støttetag. Ved et lille rev, var der godt gang i brændingen med brænding fra to sider – det var sjovt. Det er i det hele taget sjovt at ro langs en kyst i bølger - det er utrolig så stor variation der er i dem.

Efter en turen gennem brændingen, havde jeg det som et håndklæde i vaskemaskinen må have det efter skylleprogrammet, og jeg besluttede at vende om og prøve lidt surf. Jeg roede lidt ud fra kysten og vendte kajakspidsen den anden vej. Og så fik jeg fart på – lynhurtigt var jeg inde ved stranden igen. Nu var vinden da heldigvis i ryggen, og da bølgerne så kom fra den anden side fortsatte støttetagstræningen. På intet tidspunkt var jeg ved at vælte, så det var en tilfreds roer der gik i land efter en våd, men dejlig gang træning.

Roet 8 km

PS Og så har jeg fået et fyr på kontoen – på Ore strand står et flot gammelt fyr.

Ingen kommentarer: