fredag den 18. juli 2008

Testroning

Prøvede sejlet i ret kraftig blæst. Så før testen skulle der knokles i modvind hele vejen til Karrebæksminde. Planen var egentlig at runde Enø, men blæsten var for kraftig og bølgerne uden for molerne var for store til at det ville være fornuftigt af mig at tage den tur. Så det blev rundt om Gavø igen, igen.

Turen bød først på medvind, siden på vind skråt bagfra. I medving gik det fint, men i sidevind - skråt bagfra - var det med at være klar med de lave støttetag. Nu er det jo ikke for at sejle i sejlbåd at jeg leger med sejl, men for at få lidt mere fart i kajakken, når lejligheden byder sig. Og fart kommer der, når jeg ror til. Det lykkedes at fange flere af de korte, hurtige bølger på fjorden og få nogen meget lange surfture.

Der skal stadig lidt forberinger til på sejlet, men når jeg har fået de sidste ting på plads, skal jeg nok vise mit nye legetøj frem på bloggen.

Rolængde 23 km

Ingen kommentarer: