fredag den 11. juli 2008

Prøvesejladser med sejl

Jeg går og roder lidt med at lave et medvindssejl til mine kajakker. Sejlet er inspireret af Projons sejl. Indtil videre har jeg dog kun brugt 28 kr på mit hjemmelavede sejl, mens Prijon vil have 1900 for deres.

Jeg laver sejlet fordi jeg har fået lyst til lidt længere roture, og lidt ekstra hjælp i medvind ville i så fald ikke være at kimse af.

Det første forsøg gik ikke så godt, da der manglede styring af pindene (det er for meget at kalde dem master) i siden af sejlet. Det er løst nu, så jeg satser på succes på næste tur. Når jeg har lavet noget der virker, vender jeg tilbage med en beskrivelse af det.

Jeg fortsætter også mine rulleøvelser. Det kan jo være jeg får brug for at rulle en dag med for meget vind i sejlet :-)

Rolængde 27 km

Ingen kommentarer: