søndag den 14. juli 2013

Knudshoved Odde

På et campingbesøg på Ore Strand roede jeg en tur langs odden. Det er et fantastisk sted som alle kajakroere burde besøge.
Fruen vinker farvel. Vores campingvogn står lige bag den orange redningsstation.
Efter et par km's roning anes målet i horisonten.
Det er altid flot at ro kystnært
Efter en halv snes km var jeg i land for at strække ben
En enkelt roer i en kajak som min gamle SeaBird passerede med et vink - jeg fik senere at vide at han var på tur rundt om Sjælland.
Stor sten, Bøv!
Nu anes konturene af den yderstere spids.
Fire klinter på rad
En glad mand ud for spidsen af Odden
Der er et længere stenrev ud for spidsen
Sådan ser den ud - den yderste spids af Knudshoved Odde.
Et par hundrede meter fra spidsen gik jeg i land 
Spidsen set fra landsiden
"Kaffemaskinen" er her klar til at lave en lækker gang Cowboykaffe. Groft malede kaffebønner kommes i stålflasken - vandet hældes på og proppen med filteret skrues i. Efter 4 minutter kan man hælde den lækreste kaffe - som stempelkaffe - ud.
Udsigten fra toppen er mageløs
Ahh!
Bedre bliver kajaklivet ikke
På vejen hjem, mødte jeg Lis og Ulla fra NKC og slog følgeskab med dem.

Rolængde: 39 km i et fantastisk sommervejr.








Ingen kommentarer: