søndag den 14. juli 2013

Ore Strand - vordingborg

Efter en dag med voldsom blæst, blev vejret igen dejligt.
Familien tog et bad, da jeg roede af sted.
Da jeg rundede Masnesø Kalv blev jeg ledsaget af en del fugle.
På stranden var der mange mågeunger - lige så store som forældrene - der kræved mad, når de voksne nærmede sig.
Der er stadig indkørsel forbud mellem de fleste piller på Storestrømsbroen. Der er dog ikke noget skilt ved den inderste pille, så jeg smuttede under med ren samvittighed. Senere fik jeg af vide at de lokale kajakroere skyndte sig under broen. Der kan falde ting ned fra den, og de er helt sikkert ikke rare at få i hovedet.
Ved Oringe halvøen svømmede en del svaner - denne var ikke så bange for en kajakroer som de fleste andre.
Indsejlingen til Vordingborg er altid flot, men den gør sig rigtig godt i solskin med et par vattotskyer over Gåsetårnet. Jeg skulle hjem og have frokost, men kunne ikke dy mig for at besøge Johns Fisk på havnen for at købe en enkelt fiskefrikadelle. John har hele festugen sat et telt op og sælger lækker fisk til en fornuftig pris. Prøv hans platte til 70 kr - der er to slags sild, fiskepaté, røget laks, røget hellefisk, krabbesalat, pil-selv-rejer, fiskefilet, varmrøget laks, dressing, brød og smør.
Der var flittig trafik i lystbådehavnen, men sejlrenden er tydelig markeret, så det er intet problem at holde sig væk fra trafikken.
Rolængde: 13 km

Ingen kommentarer: