fredag den 13. juli 2012

Knudshoved Odde

Efter et par dage med 10-12 sekundmeter vind - og så gider jeg ikke ro - faldt vinden til mere behagelige niveauer, og jeg stak til søs fra campingpladsen ved Ore Strand.

I pæne bølger gik turen ud langs Odden. Bølgerne var lige præcis så store at jeg skulle koncentrere mig om dem for ikke at blive alt for oversprøjet - eller sågar vælte. Jeg måtte tage et par høje støttetag, når de brækkede lige før - eller under - mig. Sjovt!

Efter en god times roning holdt jeg en lille pause på et af de sjældne stykker med lidt sand. Det meste af kysten er meget stenet, men flot med skov og klint ned til vandet.

Da jeg satte kursen hjemad, havde vinden lagt sig mærkbart. Jeg havde ellers haft planer om at ro lidt ud og tage nogle surfture indad, men det måtte jeg droppe.

Da jeg kom tilbage viste min gamle Garmin GPS 19 km (jeg oplever at Endomondo driller en gang imellem - måske fordi jeg glemmer at aktivere GPS'en i telefonen) (Garmin driller så når jeg vil lægge ruterne ind på computeren - de to stykker elektronik er ikke på "talefod")(og min Nokia driller også, når jeg forbinder den via USB - det kunne se ud som problemer med USB porten i pc'en - ØV!)

Ingen kommentarer: