søndag den 15. juli 2012

Under buerne på Strorestrømsbroen

Dagens ferietur fra Ore Strand gik igen rundt om Masnedø og dens Kalv, men i stedet for at krybe langs kysten benyttede jeg mig af det forholdsvis rolige vejr til - som den meget lovlydige roer jeg jo er - at stikke under buerne på Strorestrømsbroen.

Det kneb lidt med det rolige ude midt i Storestrømmen. Vinden havde lidt bedre fat og i samarbejde med strømmen gav det lidt sjove bølger. Krydret med en voldsom regnbyge med kastevinde var det igen en rotur der krævede min opmærksomhed. På intet tidspunkt måtte jeg dog benytte mig af støttetag - jeg har en rigtig god fornemmelse i bølger, når jeg ror i min SeaBird Expedition.

Jeg roede tilbage mod Masnedø og satte kursen mod sejlrenden mellem denne ø og Sjælland. 3-4 km ud af den var der pæne bølger, og nu begyndte turens sjoveste del. Flere gange fangede jeg - eller var det omvendt - en pæn bølge og surfede på den i pænt lang tid. Jeg vil tro at den længste tur var på 100 m med vandet et godt stykke oppe på fordækket.

Undervejs lagde jeg dog bi et par gange. To store tyske motorbåde kom med pæn fart mod mig, og deres kølvand så voldsomt ud. Det så nu værre ud end det var, men "better safe than sorry", så jeg lå med stævnen   mod kølvandsbølgerne og var klar til at teste min evner med størretag. Det blev dog ikke nødvendigt.

Da jeg nåede ind i Sydhavnen lagde bølgerne sig og jeg roede stille og roligt tilbage til campingpladsen. Vel ankommet øvede jeg rul med padlefloat - og det lykkedes at lave tre rul.

Rolængde 12 km

Ingen kommentarer: