onsdag den 11. juli 2012

På solotur Dybsø rundt

I et flot vejr roede jeg Dybsø rund
Vandstanden var lav, så det var med at ro uden om stenene og finde renderne med dybt vand. Jeg slap forbi det lave stykke ved Vejlø uden at skulle trække kajakken.
Efter Dybsø var der vand nok - og vinden var i ryggen, men efter 14 km måtte jeg lige i land og løfte det ene ben.
Normalt har vi kajakroere Dybsø for os selv, men på denne sommersøndag var der også folk ude i speedbåde - og de kender også de gode steder.
Det er der også mange andre der tror de gør, så de lægger sig som fluer på en lort ved stranden på Enø.
Der var nu også mange på vandet i havnen
Fiskerne havde deres årlige kapsejlads - det gælder vist mest om at drikke en masse øl - så både på kanalen og på kajen var der mange mennesker.
Jeg slap nu hurtigt igennem virvaret og havde en rolig tur tilbage til Næstved. Tæt på klubben mødte jeg en flot Cris Craft. Som kajakroer "hader" jeg normalt speedbåde, men denne både var og lød flot :-)
Alt i alt en herlig dag der gav 28 km på loggen

Ingen kommentarer: