tirsdag den 14. april 2020

Tur i Black Pearl

Jeg havde aftalt tur med Jens og Jørgen, og da vejret var fint skruede jeg mig nid i min Black Pearl. Pladsen er trang i Perlen, der er ikke plads til at bevæge tæerne selv om støvlerne er afløst af sko uden på tørdragten. Der blive lidt mere plads når dragten afløses afløses af sommer-rotøjet og små sko.
Vi roede ud til en lille strand der er opstået i løbet af vinteren ved Vejlø Skov. Her er en flot udsigt mod Gavnø og Enø, og denne dag var der læ og solskin, så vi sad længe med madpakker og termokander og snakkede.
Lige som vi skulle af sted kom en anden lille gruppe roende. De skulle også ud i det gode vejr og nyde det og kajakroning. Det var hverken den første eller sidste gruppe vi mødte - jeg mener vi mødte i alt 11 andre roere på turen rundt om Gavnø.
Vi snakkede lidt med dem inden vi roede gennem Karlsgab og ind på Fladset. Bedst som vi roede af sted i en mild medvind kom en havørn svævende lige ind foran os. så bliver det ikke meget bedre.

Da vi nåede kanalen, følte jeg at det var tid for årets første rul i "rigtig" vand. Jeg var lidt rusten, men kom da op. Om vandgangen i kanalen har noget med den dårlige mave jeg fik dagen efter er ikke godt at vide, men jeg tror at de næste rul blive lavet lidt ude på fjorden, hvor vandet er noget klarere end inde i kanalen.

Det blev til 18 km

Ingen kommentarer: