mandag den 11. januar 2010

Status 2009 - og lidt planer


Når jeg nu ikke kan ro, da fjordene på Sydsjælland er frosset til og der blæser en kraftig fralandsvind så jeg ikke har lyst til at ro langs kysten, kan jeg da dvæle lidt ved sidste års ture og planer for det nye år.

Det blev til 62 roture - lidt færre ture og også lidt færre km end sidste år. Ca. 1200 km blev det til. De fleste ture på ovennævnte fjorde og kyster, men også ture i Norge, Sverige, ved Møns Klint, Nekselø og en runding af Sydsjælland blev det til. Sidstnævnte på en klubtur til Blekinge, hvor vi boede på en dejlig campingplads i bunden af Blekinges skærgår. Det blev ikke til så mange klubture som i 2008.

Vi har allerede i NKC besluttet at tage af sted igen i år først i juni. Sommerferien bliver nok langs Sveriges vestkyst i campingvogn, men sandelig med ferie/fiskekajakken på taget. Arbejdet med at lave dæk til den skrider frem - det skal nok blive fremvist her senere. Johnny og jeg snakker om at fortsætte Sydsjællandsturen hvor vi slap sidste år - og tage fra Præstø til København. En tur rundt om Amager er også højt på ønskesedlen. Og så en tur under Storebæltbroen - om ikke andet så for at komplettere listen over erobrede broer. Jeg vil så have roet under alle broer mellem Sjælland og omkringliggende øer.

Billederne er fra Karrebæksminde - bidende kulde - flot lys - drivis i kanalen

2 kommentarer:

Helge Helligsøe sagde ...

Hej Poul
Nu bør al klage over for meget arbejde forstumme! 62 rodage og 1200 km - du har vist ikke meget at klage over.

Spøg til side - det er sgu et flot årsresultat. Og jeg kan jo læse på bloggen at du har rigtig mange dejlige oplevelser ud af det.

Med hensyn til erobring af broer syntes jeg nu godt du kan holde lidt igen...

Venlig hilsen Helge

Pouls kajakblog sagde ...

Kære Helge

Jeg klager ikke over sidste års roning. Jeg konstaterer bare ;-)- og som du selv skriver havde jeg mange dejlige ture.

Jeg kan dog godt pive lidt over den nuværende situation. Kulde, is, arbejde, blæst, forkølelse - og ingen roning. ØV! Måske skulle jeg prøve en tur på Susåen - den ser isfri ud. Det vil være godt for mentahygiejnen.

På brosiden snupper jeg hvad jeg kommer i nærheden af...

mvh
Poul