tirsdag den 5. august 2014

Strandtur til Dybsø

Tog af sted sammen med Jes og Lis med den plan at Jeg og jeg skulle rundt om Enø - Lis skulle besøge Ulla i Karrebæksminde. Inden turen gav Jes en kop kaffe hos bageren.
Broen åbnede sig da vi kom roende
Jes med "rygstrøm" i fin stil i Furyen
Fladt vand og blå himmel - kajakparadis
En rigtig badedag
 Som Jes da heller ikke kunne modstå
 så han snuppede et par rul
Noget der ifølge ham selv går som en leg i Furyen. Jeg ville godt have øvet mit endnu meget usikre rul, men en øm ryg afholdt mig fra en ellers forfriskende dukkert.
Vejret var fremragende og vandstanden på fjorden lav, så Jes og jeg besluttede os for at ro til stranden på Dybsø i stedet for at ro ind på fjordene bag Enø.
Vi skulle dog lige passe på hvor vi smed os
Der var andet en tidsler at passe på, selv om de lokale foretrak et bad frem for at besøge os
Vi tog turen hjem tværs over bugten og var så heldige at det luftede lidt. Det gjorde opholdet på vandet meget behageligt og gavv lidt hyggebølger at ro i.
Igen gik broen op da vi nærmede os
Ved Lindholm så vi et par havørne
og på fjorden var der mange både

En dejlig sommerdag på vandet hvor det blev til 32 km

Ingen kommentarer: